Rzecznik patentowy, adwokat. Partner.
Jest absolwentem prawa (Uniwersytet Jagielloński, Vrije Universiteit Brussels) doktorem nauk o zarządzaniu (Uniwersytet Jagielloński). Specjalizuje się i praktykuje w za kresie postępowań rejestrowych, sądowych, arbitrażowych i spornych dotyczących praw własności przemysłowej, audytów i wycen praw własności intelektualnej oraz wdrożeń systemów zarządzania własnością intelektualną. Posiada ponaddwudziestoletnie doświadczenie zawodowe w tych dziedzinach.
Autor i współautor szeregu prac z zakresu prawa regulacyjnego, prawa reklamy oraz prawa własności przemysłowej w tym monografii Reklama, promocja i informowanie o sponsorowaniu napojów alkoholowych (C.H. Beck, 2011) i System handlu produktem leczniczym i produktami pokrewnymi. Problematyka prawna (Lexis Nexis Polska, 2010), Zawód rzecznika patentowego w Polsce w latach 1918-1949 na tle rozwoju ówczesnego prawa własności przemysłowej (Instytut Allerhanda, 2018), komentarza Patent europejski w systemie prawa polskiego (Wolters Kluwer Polska, 2024), komentarza do ustawy z 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (red. P. Ślęzak; C.H. Beck, 2017), jak również prac zbiorowych Cyber Law in Poland (Kluwer Law International, 2011), IT law in Poland (Verlag Medien und Recht, 2008), Prawo reklamy i promocji (Lexis Nexis Polska, 2007), artykułów w czasopismach polskich i zagranicznych.
Pracownik naukowy Instytutu Allerhanda, Arbiter Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji, WIPO/PPO Mediatior in Trademark Disputes.
Kontakt: marcin.ozog@triloka.pl